Statul a pregătit proiectul de construire a autostrăzii Alternativa Techirghiol, care va ocoli localitățile Techirghiol, Eforie Nord, Eforie Sud, lacul Techirghiol, Tuzla și 23 August, pe teritoriul județului Constanța.
Valoarea estimată a acestui proiect se ridică la aproape 1,16 miliarde de euro.
Traseul va avea lungimea de 30,59 km, iar pentru realizarea acestei investiții este necesară o suprafață totală de aproximativ 742,3 de hectare.
Planul de investiții prevede și realizarea unui nou pod peste canalul Dunăre – Marea Neagră.
Acest proiect parcurge traseul birocratic în vederea aprobării indicatorilor tehnico-economici de către Guvern.
Potrivit documentației, valoarea totală estimată este de 5.744.823.000 lei, cu TVA inclus. Din aceasta, valoarea lucrărilor de construcții montaj se ridică la 4.923.530.000 lei (TVA inclus)
Durată de execuție prevăzută este de 3 ani.
Finanțarea ar urma să fie făcută din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Documentația tehnico-economică aferentă acestui obiectiv de investiții a fost avizată, la finele anului trecut, în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe.
Pe traseul autostrăzii sunt prevăzute cinci noduri rutiere:
* Cumpăna, km 2+600;
* între Alternativa Techirghiol (VOT) și Drum de legătură km 5+960;
* DN 38, km 11+000;
* 23 August, km 30+220;
* conexiunea între Drum de legatură și pasaj DN 39A – DN 39 km 5+96.
Unitate de productie, cu peste 6 mii mp scd, proiect al unor antreprenori locali
În cadrul acestei variante de traseu, a fost propusă realizarea unui drum de legatură care să unească „Alternativa Techirghiol” cu pasajul existent peste DN 39 (debușare DN 39A în DN 39), prin realizarea unui nou pasaj, în vederea preluării traficului înscris pe ambele sensuri ale direcției Port (Ro-Ro) – Mangalia. Această legătură ar permite evitarea de către toate volumele de trafic a tranzitului localităților dispuse pe DN 39, între Agigea și 23 August (inclusiv) și DN 38 (Agigea și Techirghiol).
Obiectivul a fost cuprins în scenariul de referință al Planului Investițional 2021-2027, finanțarea pentru realizarea documentației tehnico-economice este din cadrul P.O.I.M 2014-2020.
Descarcati aici:
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023
33 de milioane per km?
Dar ce munti aveti de taiat?
Bulgarii au construit de zece ori mai ieftin!
Cred ca e doar preetul exproprierilor… 😂🤣🙃. Cind ajung la majorari… Diferenta aia e… pretul corect…
La noi totul e scump numai salariile sunt mici, banii pe investiția asta va trebui 100 de ani să se amortizeze cheltuielile și pierderile.